Tuesday, April 7, 2009

ANAK...

Anak... Itulah ungkapan yang sering diungkapkan oleh setiap pasangan insan yang bergelar suami dan isteri. Bagi mereka yang baru menempuhi alam perkahwinan, anak menjadi salah satu topik perbualan setiap hari. Ada yang merancang inginkan anak yang ramai, ada pula yang cukup sekadar seorang dua. Lebih dari itu, ada juga yang sibuk mencari tips2 untuk mendapatkan anak yang cute, bahkan ada diantara mereka yang berkeinginan untuk dikurniakan anak lelaki ataupun perempuan sebagai zuriat sulung mereka.

Apapun situasi yang dialami oleh setiap pasangan suami isteri, pertama sekali yang mesti ditekankan adalah 'Bagaimana untuk mendapatkan anak yang SOLEH?' Itulah perkara pokok yang seharusnya bermain di minda setiap pasangan suami isteri. Anak, amanah Allah kepada kita, didiklah mereka mengenal Allah dan mengikuti segala suruhan Allah... Semoga kita semua tergolong dalam golongan hamba yang bertanggungjawab di atas amanah ini.

2 comments:

  1. Beso doh anak sedara ayahngah.. Sian dia sorang-sorang takde kawan, pakat lah dengo Nor, 'CARI ADIK' UNTUK DIA..

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

    ReplyDelete
  2. hehehe.... Kalu ikut rasa tu memang nak tambah dah. Tapi kesian kat Danish, dia taknak botol. Nampak gayanya kena mnuntut dgn abg ngah ni kalau nak kasi adik ramai kat Danish nii.. hehehe...

    ReplyDelete